Security Threats - Email Spoof
Please ensure e-mails that you receive from counterparty/business partner for making payment has been checked as genuine e-mail. Encryption program can help avoid fake/bogus e-mails. Beware and avoid fraud attack.
Pastikan email yang Anda terima dari bisnis partner untuk melakukan pembayaran telah di cek seksama sebagai email yang asli. Program enkripsi bisa membantu Anda menghindari email palsu. Berhati-hatilah dan hindari penipuan.
Do not use the ATM if you spot any sticker on the ATM machine requesting you to contact a phone number other than the HSBC Call Centre i.e. Personal Banking Call Centre: (21) 2552 6603 / 1500808, Retail Business Banking Call Centre: (6221) 2551 7999 / 1500501, and Corporate Call Centre: (21) 25514777 / 1500237. If you experience any problem when using the ATM machine, please contact the above HSBC Call Centre.
Jangan gunakan ATM jika Anda melihat stiker/pengumuman pada mesin ATM yang meminta Anda menghubungi nomor telpon selain Call Centre HSBC yaitu Personal Banking Call Centre: (21) 2552 6603 / 1500808, Retail Business Banking Call Centre: (6221) 2551 7999 / 1500501, dan Corporate Call Centre: (21) 25514777 / 1500237. Jika Anda mengalami masalah saat menggunakan mesin ATM, harap menghubungi nomor Call Centre HSBC tersebut diatas.
For more information on banking security click here.
Untuk informasi lain mengenai keamanan perbankan klik disini.